Календар
Опитування
Якою Операційною системою ви користуєтесь? (ОС)
Всего ответов: 103

Всього відповідей:

Урок №4


ТЕМА: «Середовище виконання алгоритму».

Мета: сформувати поняття про комп’ютерну програму; розвивати алгоритмічне та логічне мислення, вміння порівнювати, виділяти головне, робити узагальнення і висновки, застосовувати набуті знання на практиці; виховувати наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання шляхом розкриття практичного значення теми, естетичний смак людини.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint, Scratch.

Словник термінів: Програма, комп’ютерне середовище виконання алгоритму.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Заходжу в клас, вітаюсь:

  •     Доброго дня. Сідайте, будь ласка.
  • Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?

Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Середовище виконання алгоритму».

Мета сьогоднішнього уроку познайомитися з шаблонами презентацій та навчитися працювати з ними.

На уроці ми дізнаємося:

 

II. Актуалізація опорних знань

  • Перевірка завдання, заданого за підручником.
  • Фронтальне опитування
  1. Що називають алгоритмом? Коли ти у своєму житті виконував алгоритми? Наведи приклади.
  2. У які формі можна подати алгоритм? Наведи приклади.
  3. Чи кожну інструкцію можна назвати алгоритмом? Поясни відповідь.
  4. Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
  5. Чим відрізняється виконавець команди від виконавця алгоритму? Наведи приклад.
  • Гра «Зіпсована записка»

У наведений текст замість крапок вставте правильні слова та словосполучення.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

— Залежно від складності, команди в алгоритмах виконуються по-різному. У деяких алгоритмах вони можуть повторюватися певну кількість разів (посадити 10 дерев), в інших — виконуватись залежно від якоїсь умови (якщо йде дощ, то взяти парасольку). Але велику кількість алгоритмів можна подати у вигляді команд, які виконуються в строгій послідовності, одна за одною, і тільки один раз. Такі алгоритми ми розглянемо на цьому уроці.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Якщо алгоритм призначено для виконання за допомогою комп’ютера? його записують спеціальною мовою? яка має бути йому «зрозумілою». Такий запис називають програмою. Програми створюють для опрацювання інформаційних даних за допомогою комп'ютера. Говорять? що виконавцем програм є комп'ютер.

Комп'ютерна програма — це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером.

Переглянути процес виконання програми на комп’ютері деяким виконавцем, що має свою систему команд, і її результат можна в середовищі виконання алгоритму.

Комп'ютерне середовище виконання алгоритму — це спеціальна програма, яка дає змогу створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп’ютері.

Таких програм може бути безліч. Кожна з них створюється людьми з певною навчальною метою. Прикладом такого комп'ютерного середовища є програмне середовище Скретч.  

Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторону розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати

VI. Формування практичних навичок. Робота за комп’ютером.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

 

Вправа 1. Кіт-музикант.

Завдання. Відкрий проект Кіт-музикант, що міститься в папці Навчальні проекти. Запусти на виконання програму, збережену в проекті.

 

1.      Завантаж середовище Скретч.

2.      Відкрий проект Кут-музикант. Для цього в меню Файл обери вказівку Відкрити. У вікні Відкрити проект обери вказівку Зразки. У списку папок, що відобразився в робочій області вікна, обери папку Навчальні проекти. Натисни кнопку Гаразд. У вікні, що відкрилося, обери Кіт-музикант і натисни кнопку Гаразд.

3.      Перевір, чи під'єднані до твого комп'ютера навушники або колонки.

4.      Перейди в режим перегляду виконання алгоритму. Для цього натисни кнопку.

5.      Натисни кнопку Запуск програми .

6.      Обміркуй, які команди виконує виконавець – Кіт-музикант. З'ясуй, які події відбуваються на сцені після виконання кожної з команд. Для цього вийди з режиму перегляду.

7.      Заверши роботу із середовищем Скретч.

 

Вправа 2. Малюнок.

Завдання. Відкрий та запусти на виконання проект Герб, що міститься в папці Навчальні проекти. Розглянь режими роботи середовища виконання алгоритмів Скретч.

1.      Завантаж середовище Скретч.

2.      Відкрий проект Герб, що міститься в папці Навчальні проекти папки Зразки.

Зауваж, що виконавцем цього алгоритму є не Рудий кіт, а виконавець Олівець-малювець.

3.      Перейди в режим Перегляду і запусти програму на виконання. Переконайся, що виконавець побудував зображення, як на малюнку.

4.      Розглянь команди, з яких складено програму для виконавця Олівця-малювця. У який режим потрібно для цього перейти? Які події відбуваються на сцені при виконанні кожної з команд програми? Перевір свої здогадки.

5.      Перейди на вкладку Образи. Переконайся, що сперш у вигляд виконавця був одним, а після завершення став іншим.

6.      Заверши роботу з проектом, не зберігаючи змін.

7.      Закрий всі відкриті вікна.

8.      Повідом вчителя про завершення роботи.

 

VІI.  Усвідомлення вивченого матеріалу    

  • ОБГОВОРЮЄМО:                                                                                      
    1. Що таке програма? Як пов’язані терміни «програма» й «алгоритм»?
    2. Що являє собою середовище виконання алгоритму?
    3. Кого називають виконавцем алгоритму в середовищі Скретч? Наведи приклади таких виконавців.
    4. Як відкрити файл створений в програмі Скретч?
    5. У яких режимах можна працювати в програмі Скретч? У чому їх особливість?
    6. Як запустити програму на виконання, створену в середовищі Скретч?

 

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учні обмінюються враженнями щодо виконання практичної роботи, порівнюють створення презентації за власним та за поданим планом.

  • Розглянь схему і поясни зв’язок між указаними поняттями.

 

   VІIІ.  Підбиття підсумків уроку

Використання методики «недописаної тези». Учням пропоновано дописати речення:

♦ Мені вдалося...;

♦ Мені сподобалося...;

♦ Не вдалося...;

♦ Не сподобалося...;

♦ Я сумніваюся...;

♦ Я змінив би...;

♦ Мені було на уроці... тощо.

 

IX. Домашнє завдання                                                                                                         

  • Опрацювати опорний конспект уроку та РОЗДІЛ 1 §4, 25-30 ст. , прочитати, відповісти на питання.

Допобачення. Урок закінчено.