Календар
Опитування
Якою Операційною системою ви користуєтесь? (ОС)
Всего ответов: 103

Всього відповідей:

Урок №5


ТЕМА: «Об’єкти та події».

Мета: сформувати поняття про комп’ютерну програму Scratch, навчити учнів змінювати виконавця в середовищі Scratch та скільки виконавців можна використовувати у проекті Scratch; розвивати  інформаційну  культуру,  логічне  мислення, пам’ять; виховувати наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання шляхом розкриття практичного значення теми, естетичний смак людини.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint, Scratch.

Словник термінів: Параметр програми, образ виконавця.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Заходжу в клас, вітаюсь:

  •     Доброго дня. Сідайте, будь ласка.
  • Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?

Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Об’єкти та події».

Мета сьогоднішнього уроку навчитися працювати з програмою Scratch, змінювати виконавця в середовищі Scratch.

На уроці ми дізнаємося:

II. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «допуск»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі

стоять  лише  кілька  учнів.  Учитель  пропонує  класу  не  залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді.

Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.

Орієнтовний перелік запитань

— Що таке алгоритм?

— Хто або що може бути виконавцем алгоритму?

— Які ви знаєте форми подання алгоритму?

— Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?

— Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?

— Що таке програма?

— Що таке середовище виконання алгоритму?

— Які бувають структури алгоритму?

— Що означає структура слідування?

— Чи може в структурі слідування якась команда починатися словом «якщо»?

— Який алгоритм називаємо лінійним?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Стрілка вправо: З яких команд може складатися програма в середовищі Скретч?(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

 

Колективна робота

 

Команди, що можна використовувати для створення програм для виконання в середовищі Скретч, об’єднано у 8 груп:

Стрілка вправо: Як змінити виконавця програми в середовищі Скретч?

 

Виконавці у програмі мають свої образи – зображення.

http://subject.com.ua/textbook/informatics/3klas/3klas.files/image447.jpg

Їх можна Малювати чи Редагувати. Для цього в середовищі Скретч вбудовано графічний редактор. Викликати графічний редактор середовища Скретч можна задопомогою вказівки Малювати чи Редагувати вкладки Образи.

Стрілка вправо: Скільки виконавців можна використовувати у проекті Скретч? 

У проекті Скретч можна використовувати декілька виконавців.

Кожен із них виконуватиме свої дії на сцені за окремою програмою, що складає людина, яка працює з цим середовищем.

Образи виконавців, фон сцени і графічні зображення на сцені є об'єктами. Їх список відображається під сценою.

Управляти об'єктом можна за допомогою вказівок контексного меню.

Покроковий розбір виконання алгоритму у вибраному середовищі виконання алгоритмів.

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження (Варіант 3).

 

VI. Формування практичних навичок. Робота за комп’ютером.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 1)

Учитель,  враховуючи  індивідуальні  особливості  учнів  класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8–10 хвилин після початку роботи).

Варіант А

Завдання

1.  З дозволу вчителя займіть робоче місце.

2.  Пригадайте правильну поставу для роботи за комп’ютером, розташуйте учнівське приладдя згідно з правилами.

3.  Ввімкніть комп’ютер згідно з вивченим порядком.

4.  Робота з виконавцями в програмних комплексах за вибором учителя та за наявності:

виконавець  «Садівник»,  «Навантажувач»,  «Кенгуру»,  «Восьминіжка»,  «Черепашка»  —  програма  «Сходинки  до  інформатики»; виконавець Їжачок — «Скарбниця знань».

Варіант Б

Завдання в середовищі Scretch

1.      Завантаж середовище Скретч.

  1. Відкрий проект Герб, що міститься в папці Навчальні проекти папки Зразки.

Зауваж, що виконавцем цього алгоритму є не Рудий кіт, а виконавець Олівець-малювець.

  1. Перейди в режим Перегляду і запусти програму на виконання. Переконайся, що виконавець побудував зображення, як на малюнку.

4.      Розглянь команди, з яких складено програму для виконавця Олівця-малювця. У який режим потрібно для цього перейти? Які події відбуваються на сцені при виконанні кожної з команд програми? Перевір свої здогадки.

5.      Перейди на вкладку Образи. Переконайся, що сперш у вигляд виконавця був одним, а після завершення став іншим.

6.      Заверши роботу з проектом, не зберігаючи змін.

7.      Закрий всі відкриті вікна.

8.      Повідом вчителя про завершення роботи.

 

VІI.  Усвідомлення вивченого матеріалу    

  • ОБГОВОРЮЄМО:                                                                                      
    1. Як управляти виконанням програми в середовищі Скретч?
    2. Коли в середовищі Скретч доцільно використовувати вбудований графічний редактор? Назви причини.
    3. Кого називають виконавцем алгоритму в середовищі Скретч? Наведи приклади таких виконавців.
    4. Які команди слід виконувати при складанні програмі в середовищі Скретч, щоб її виконавець переміщувався по сцені вгору-вниз?
    5. Як відкрити файл створений в програмі Скретч?
    6. У яких режимах можна працювати в програмі Скретч? У чому їх особливість?
    7. Як запустити програму на виконання, створену в середовищі Скретч?

 

  • Розглянь схему та встанови, про які її складові шлося на уроці. Наведи приклади.

   VІIІ.  Підбиття підсумків уроку

Використання методики «недописаної тези». Учням пропоновано дописати речення:

♦ Мені вдалося...;

♦ Мені сподобалося...;

♦ Не вдалося...;

♦ Не сподобалося...;

♦ Я сумніваюся...;

♦ Я змінив би...;

♦ Мені було на уроці... тощо.

 

IX. Домашнє завдання                                                                                                         

  • Опрацювати опорний конспект уроку та РОЗДІЛ 1 §5, 31-36 ст. , прочитати, відповісти на питання.

Допобачення. Урок закінчено.